5 Ekim 2009 Pazartesi

Şeker patronu Özışık, önce devrildi sonra doğruldu

Boğazlıyan Şeker Fabrikası’nın da sahibi olan Kayseri Pancar Ekicileri Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Ali Özışık’ın, geçen Cuma günü, kendi oluşturduğu Yönetim Kurulu tarafından görevden alındığı ileri sürüldü.

Özışık ise, “Görevimin başındayım” açıklaması yaptı; ancak, kendisinin başkanlıktan düşürülmesi girişiminde bulunulduğunu doğruladı. Özışık, gelişmeleri değerlendirirken, “Yönetim Kurulu’ndaki arkadaşlarımızın böyle bir olaya girmesi beni çok derinden üzdü. Çünkü resmen ihanete uğramıştım, resmen sırtımdan vuruldum” dedi.

Haber çalkantılara sebep oldu

Boğazlıyan Şeker Fabrikası’nın da sahibi olan Kayseri Pancar Ekicileri Kooperatifi Yönetim Kurul Başkanı Vedat Ali Özışık’ın, geçen Cuma günü, kendi oluşturduğu Yönetim Kurulu tarafından görevden alındığı şeklindeki haber, Kayseri’de olduğu kadar Yozgat’ın Boğazlıyan ilçesinde de çalkantılara sebep oldu.

Özışık: İhanete uğradım

Özışık ise, Boğazlıyan Çağlayan gazetesine yaptığı ve internet sitesinde bu gün yayınlanan açıklamada, görevinin başında olduğunu bildirdi. Yönetim Kurulu’na kendi seçtiği üyeler tarafından başkanlıktan düşürülmek istendiğini doğrulayan Özışık, gelişmeleri değerlendirirken, “Yönetim Kurulu’ndaki arkadaşlarımızın böyle bir olaya girmesi beni çok derinden üzdü. Çünkü resmen ihanete uğramıştım, resmen sırtımdan vuruldum” dedi.

Olayların yakın geçmişi

30 Eylül 2009 tarihinde Boğazlıyan Çağlayan gazetesinde “Halep oradaysa arşın burada” başlığıyla yayınlanan haber, kopacak fırtınanın basına yansıyan ilk işareti gibiydi. Haberde, gazeteyi ziyaret eden bir grup pancar çiftçisinin, Kayseri Pancar Ekicileri Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Ali Özışık’ın, muhalif bir grup tarafından yıpratılmak istendiğini söylediklerine yer veriliyordu. Haberde, gazeteyi ziyaret eden çiftçilerin “Biz çiftçiler olarak Vedat Ali Özışık ve yönetiminden memnunuz” dedikleri belirtiliyordu.

Özışık’ı devirme teşebbüsü

Geçen Cuma günü, Kayseri basınında yer alan bir haber, Kayseri’de olduğu kadar Özışık’a ait şeker fabrikasının bulunduğu Yozgat’ın Boğazlıyan ilçesinde de çalkantılara sebep oldu.

“Kayseri Haber” gazetesinin haberine göre, Özışık, kendi oluşturduğu yönetim tarafından başkanlıktan düşürüldüğü ileri sürülüyordu. Haberde, “Vedat Ali Özışık’ın şehir dışında bulunduğu sırada toplanan 5 kişilik Yönetim Kurulu’ndan 3 üyenin Özışık’ı başkanlık görevinden düşürerek, yerine Yönetim Kurulu Üyesi Hayati Kılıç’ı getirdiği” belirtiliyordu. Görev değişikliğinin yapıldığı Yönetim Kurulu Toplantısı’nın, Özışık’ın Kayseri’de olmadığı bir sırada yapıldığı iddiasına da yer veriliyordu.

“Kayseri Haber” gazetesinin internet sitesinde “Vedat Ali Özışık’a kendi yönetiminden darbe” başlığı ile yayınlanan haberde, “Pancar Ekicileri Kooperatifi Yönetim Kurulları Başkanlığı görevinden düşürülen Özışık’ın Kayseri Şeker Fabrikası Yönetim Kurulu Başkanlığı görevinin ise devam ettiği, yapılacak olağanüstü genel kurulla Şeker Fabrikası’nda başkan değişikliği yapılabileceği” kaydediliyordu.

Ve Özışık’ın açıklaması: Sırtımdan vuruldum

Yozgat’ın Boğazlıyan ilçesinde yayınlanan “Boğazlıyan Çağlayan” gazetesinin internet sitesinde 5 Ekim 2009 tarihinde yayınlanan “Görevimin başındayım” başlıklı haberde, Vedat Ali Özışık’ın konuya dair açıklamalarına yer verildi.

Boğazlıyan ve Kayseri Şeker Fabrikaları Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Ali Özışık, gazeteye yaptığı açıklamada, görevinin başında olduğunu belirtti. Özışık ayrıca, Yönetim Kurulu Üyelerinden Münüp Duman ve Hasan Çabuk’un da istifa ettiğini ileri sürdü.

Özışık, yaşanan gelişmeleri ilk duyduğunda çok üzüldüğü belirterek, “1 Nisan 2009 tarihinde yaptığımız genel kurulda göreve geldiğimiz yönetim kurulu arkadaşlarımızın böyle bir olaya girmesi beni çok derinden üzdü. Çünkü resmen ihanete uğramıştım. Resmen sırtımdan vuruldum” dedi. Habere göre Özışık, yaşananları şöyle anlattı:

Hayati Kılıç’ı başkan yaptılar

“1 Ekim 2009 tarihinde bir iş görüşmesi için İzmir’e gittim. Cuma günü ise 3 Yönetim Kurulu üyesinin Kooperatif ve Karar Defteri ile Denetim Defteri’ni karar alaraktan beni Yönetim Kurulu Başkanlığı’ndan düşürerekten yerime Hayati Kılıç arkadaşımızın gelmesi için karar alarak Ticaret Sicil’e gönderirler. Tabii ben bunu duyduğum zaman şunu hissettim: Yaşanan olay bir ihanetti. 1 Nisan 2009 tarihinde yaptığımız genel kurulda göreve geldiğimiz arkadaşlardı. Çünkü bu arkadaşların böyle bir olaya girmesi beni çok derinden üzdü. Çünkü resmen ihanete uğramıştım. Resmen sırtımdan vuruldum.

Genel Kurul çağrısı yapıldı

Tabi bu süreçte ben gelmeden önce denetim kurulu üyesi iki arkadaşım hemen toplanırlar. Aynı gün içerisinde kooperatifi olağanüstü genel kurula çağırırlar. Yetkilerini kullanaraktan denetim kurulu üyesi Ali Türk’le Derviş Özkan Kooperatifi Genel Kurul’a çağırınca, bu arkadaşlarımızın çiftçi bazında desteklerinin olmadığını bildikleri için, 2 Ekim 2009 tarihinde akşam saat 18.50 gibi istifa dilekçelerini getirip Kooperatife bırakırlar.

2 üye istifa etti

Hemen Denetim Kurulu üyeleri olağanüstü toplantıya geçiyor ve Yönetim Kurulu üyeleri arasında başkanlığa seçilen arkadaş Hayati Kılıç, pişman olup telefon açıyor. Onun üzerine iki arkadaşa Hasan Çabuk ve Münüp Duman, istifa dilekçelerini Denetim Kurulu’na sunuyor ve iki arkadaş yönetimden düşüyor. Bunun üzerine yedekte birinci sırada olan Emin Gündüz arkadaşımız, çok sevdiğimiz dostumuz, bizim birinci sıra yedek adayımız, göreve geliyor. Diğer Yönetim Kurulu üyesini ise hafta içinde açıklayacağız.”

Yönetim aynı

Ana sözleşmedeki yetkilere dayanarak Emin Gündüz’ü Yönetim Kurulu’na aldıklarını anlatan Başkan Özışık, Yönetim Kurulu’na da yakın zamanda bir atama yapılacağını söyledi.

Özışık, yönetimin yine Vedat Ali Özışık, Yavuz Aksoy, Emin Gündüz ve Hayati Kılıç’tan oluştuğunu belirtti.